Idag blev jag blind

Nu ska jag berätta om dagens läskiga händelse, och det var när jag blev blind. Och hur gick nu det till?
Jo, såhär var det. Jag dansade på Culturum idag och så dansade vi en mix med tre olika låtar, men jag kunde bara den första så jag gick ut från scenen när jag dansat klart den. När jag då kommer in bakom skynkena bredvid scenen så märker jag att jag inte ser. Någonting! Där står jag och tänker att "Vad är det som händer med mig? Har de släckt ute i korridoren?" Men det kunde ju inte ha gjort för precis utanför finns ju en massa loger där folk ska byta om. Trodde jag verkligen för en sekund att de skulle göra det i mörkret?

Iallafall så började jag treva mig fram med händerna utsträckta framför kroppen. Till slut kände jag någonting framför mig. En vägg. Eller var det en dörr? Jag letade lite till och lyckades hitta ett handag. "Yes" tänkte jag, men det ändrades snabbt till "Nej, jag är både inlåst och blind!" eftersom jag självklart råkade dra i dörren åt fel håll. När jag lyckades få upp dörren var lyckan total. Jag var inte blind, inte inlåst, och jag hade inte ens gjort bort mig så jättemycket på scenen! Grattis till mig, jag förtjänar en bit choklad!



Kommentarer
Nora

Men Hanna då. Det var verkligen en välförtjänt chokladbit. <3

2012-05-06 @ 09:55:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt meningslösa liv i Bryngelstorp

I den här bloggen skriver jag ner alla intressanta detaljer om mitt otroligt meningslösa liv i Bryngelstorp. Du kanske inte tror att det är så intressant, och då har du alldeles rätt, det är det inte heller.

RSS 2.0