Jag kan inte laga mat!

Idag hände en liten incident när jag skulle laga mat. Jag har sedan länge vetat att jag absolut inte kan baka muffins utan att de rinner ut över hela plåten, och att jag är helt värdelös på att knäcka ägg, men dagens händelser tar nog hem priset för alla mina dåliga erfarenheter av att laga mat!

För att det inte ska låta alldeles för schitzo så börjar jag med att förklara att när jag säger vi så menar jag såklart jag och min syster.

Vi hade tagit en skitstor kastrull som vi skulle koka paprikahalvor i. Eftersom mamma alltid brukar säga åt mig att jag måste ha mer vatten när jag kokar grejer så vräkte jag i hur mycket vatten som helst. När vi sedan hade i paprikahalvorna så dröjde det självklart inte länge förens det började koka över.
   Vattnet rann ner på spisen och in i ugnen, och jag stod med kastrullocket i handen och fick panik. Vad skulle jag göra?
   Då fick jag en idé.


Jag vet!!! Jag tar en mindre kastrull och försöker hälla bort en del av vattnet med hjälp av den!

Vafan Hanna?!?!

När jag stoppade ner den mindre kastrullen i den större kastrullen så forsade ju vattnet ur kastrullen. Såklart! Vad tänker jag med egentligen?!?!?

Det här är ännu ett bevis för hur mycket jag behöver att min lillasyster står bredvid mig och håller ordning på mig. Hon tog det lugnt, stängde av plattan och sedan asgarvade hon åt mig. Varför kunde inte jag ha tänkt på att man kanske kunde stänga av plattan? Nu vet alla att om man behöver hjälp med att laga mat så är det inte mig man ringer...

Hmm. Maten blev i alla fall god, det kan jag få trösta mig med.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt meningslösa liv i Bryngelstorp

I den här bloggen skriver jag ner alla intressanta detaljer om mitt otroligt meningslösa liv i Bryngelstorp. Du kanske inte tror att det är så intressant, och då har du alldeles rätt, det är det inte heller.

RSS 2.0