Livets stora fråga

När slutar man bry sig om vilken färg man får på sugröret?

Denna fråga kom upp när jag var på skidresa i romme med skolan. Jag och mina kompisar köpte lite varm choklad som vi då skulle ha sugrör till. När jag tog mitt sugrör insåg jag att jag aldrig i livet skulle ta ett gult. Gult är fult! Jag insåg även att det var fler som tänkte så för ungefär 80 % av alla sugrör som fanns kvar i burken var gula. Så när jag kom tillbaks till bordet frågade jag mina kompisar.

"När tror ni att man slutar bry sig om vilken färg man får på sugröret?"
Mina komisar som inte hade tänkt på det blev tysta en stund tills Amanda sa:
"Juste... Jag tog ju ett blått sugrör för att jag ville ha ett blått."
Så de brydde sig fortfarande utan att ens tänka på det.

När jag sedan kom hem frågade jag min mamma.
"Bryr du dig om vilken färg det är på sugröret när du ska välja?"
Även mamma tänkte efter en stund.
"Ja, jag skulle nog aldrig ta ett gult. Helst vill man ju ha ett rosa."

Slutsats:
Valet av sugrör är ett mycket viktigt val och det går minsann inte att välja vilken färg som helst! Man slutar aldrig bry sig om vilken färg man får på sugröret.

Det här inlägget blir en hälsning till alla stackars gula sugrör som ingen människa på jorden vill ha, deppa inte ihop totalt. När de andra färgerna tar slut komma folk att ta er också!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt meningslösa liv i Bryngelstorp

I den här bloggen skriver jag ner alla intressanta detaljer om mitt otroligt meningslösa liv i Bryngelstorp. Du kanske inte tror att det är så intressant, och då har du alldeles rätt, det är det inte heller.

RSS 2.0