Frankrike :)

Hemma från Frankrike! Det har vart asnajs och trots att det bara var två dagar så tycker jag själv att jag lärt mig massor med franska.

Vissa människor blev typ sura när vi försökte prata franska med dem bara för att vi inte pratar direkt flytande, så de bara börja prata engelska med oss istället. Men andra var supersnälla och tålmodiga och lät oss prata till punkt när vi skulle köpa biljetter och annat. När jag säger "vi" menar jag såklart inte jag och min schizofreni utan jag och de andra eleverna som åkte dit...

Jag bara undrar vad hotellägaren skulle säga om han visste vad vi sa om hans fina hotell. Dat fanns nämligen en liten innergård som vi hade utsikt över, och nu var den ju lite vissen efter vintern så den så rätt läskig ut med sin marmorfontän och sina träbänkar. Det såg ut som en typisk gård man har i filmer, en sån där en massa barn springer runt och leker och det sitter nån äcklig gubbe och stirrar på dem från ett fönster. Sedan kommer mammorna och ropar in barnen och när det bara är en ensam unge kvar på gården så kommer gubben ut och mördar den. Aah, typ så. Alltså döpte vi gården till "Peddogården" och sedan fick den heta det.

Men mest var vi ute och kollade på sevärdheter och annat turistigt. Och pratade franska såklart ;)

Au revoir!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Mitt meningslösa liv i Bryngelstorp

I den här bloggen skriver jag ner alla intressanta detaljer om mitt otroligt meningslösa liv i Bryngelstorp. Du kanske inte tror att det är så intressant, och då har du alldeles rätt, det är det inte heller.

RSS 2.0